خدمات زیبایی لادن

shape
بوتاکس پیشانی چیست؟ 0 تا 100 همه چیز در مورد تزریق بوتاکس پیشانی مرکز زیبایی لادن

یکی از پر متقاضی ترین خدمات در زمینه بوتاکس، بوتاکس پیشانی می باشد. در ادامه این محتوا بررسی خواهیم کرد که بوتاکس پیشانی چیست و چه مزایایی دارد. بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد بوتاکس پیشانی به دست آورید.

قیمت بوتاکس پیشانی

بوتاکس

با بالا رفتن سن، به وجود آمدن چین و چروک های پوستی که ناشی از مراقبت نا مناسب از پوست، عدم توجه به تغذیه پوست، رژیم غذایی نا مناسب، مصرف الکل و... است. یکی از بخش هایی که بیشتر تحت تأثیر چین و چروک های پوستی قرار می گیرد، ناحیه پیشانی است که وجود چین و چروک در این ناحیه می تواند تاثیر منفی بر کل چهره افراد بگذارد.

باید در سنین پایین تر و با مراقبت های تخصصی اجازه به وجودآمدن این چین و چروک ها را ندهیم، البته گاهی اوقات حتی با رعایت همه ی موارد اما باز هم شاهد این چین و چروک ها هستیم. برای رفع این چروک ها راه حل های مختلفی وجود دارد که یکی از موثر ترین و به صرفه ترین آن ها تزریق بوتاکس است. در این گفتار شما را با جزئیات این درمان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

بوتاکس چیست؟

این نام یک نام تجاری از یک سم تولید شده از باکتری clostridium botulinum است. این باکتری پروتئین بسیار خالصی به نام Botulinum toxin را در خود جای داده است، نکته جالب توجه این است که مصرف این ماده به صورت خوراکی باعث مسمومیت شدید غذایی شده اما با روش‌های به روز و ترکیب با پروتئین آلبومین و هماگلوتینین این ماده خاصیت دارویی برای تزریق موضعی و از بین بردن چین و چروک پیدا می‌کند. بوتاکس روشی محبوب برای از بین بردن چین و چروک و نیز جوان سازی و حجم دهی پوست است.

بوتاکس پیشانی ارزان

فواید تزریق بوتاکس پیشانی

بهتراست که بدانیم بوتاکس نیز علاوه بر افزایش زیبایی در زمینه درمانی نیز کاربرد دارد. خاصیت بوتاکس اولین بار برای درمان بیماری ‌هایی که حرکت غیر ارادی ماهیچه داشتند، مثل پارکینسون مشخص شد و پس از آن رفته رفته از بوتاکس برای برطرف کردن عیوب صورت و زیبا سازی بیشتر پوست استفاده شد، نیز استفاده شد. یکی از فواید دیگر بوتاکس درمان سردرد های مداوم و میگرنی است، به طوری که تزریق ببوتاکس پیشانی باعث انسداد اعصاب حسی می شود و پیغام درد به مغز فرستاده نمی‌شود.

بوتاکس به از بین بردن تعریق های بیش از اندازه نیز کمک می‌کند. بیشترین آشنایی مردم با بوتاکس در زمینه زیبایی است. عمل بوتاکس برای زیبا تر کردن صورت و از بین بردن تمامی چین و چروک هایی که سالیان است که براثر گرفتگی عضله برروی صورت جاخوش کرده‌ اند. از دیگر مزایای بوتاکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در کمترین زمان ممکن انجام و نتیجه قابل مشاهده است.
  • پس از پایان تزریق صورت شما بسیار طبیعی تحت عمل گرفته است.
  • درد آن بسیار جزئی می ‌باشد.

معایب تزریق بوتاکس پیشانی

هرچند که بوتاکس تحت عنوان یک روش کم خطر برای از بین بردن چین و چروک به حساب می‌آید اما باید توجه داشت که این ماده یک دارو است نه یک وسیله آرایشی؛ بنابراین ممکن است عوارض و یا واکنش‌ های آلرژیک در پی داشته باشد و به همین خاطر واجب است که در مطب پزشک متخصص این کار صورت بگیرد. اصلی ترین عیب که برای بوتاکس از نظر مصرف کنندگان وجود دارد رفع اثر آن پس از مدت کوتاه و نیاز مجدد به تزریق می ‌باشد که با توجه به هزینه نسبتا بالای تزریق، این مسئله بزرگ ترین مشکل بوتاکس است.

یکی دیگر از معایبی که می توان برای بوتاکس در نظر گرفت این است که بوتاکس اعصاب، صورت را فلج می کند و دیگر واکنش‌ های طبیعی صورت مانند اخم و خنده به مانند سابق نمی‌ت واند انجام شود اما خب برای افرادی که روی این موضوع حساسیت دارند جای نگرانی نیست، چون همان طور که در بالا اشاره شد تاثیر بوتاکس بعد مدتی از بین رفته و صورت به حالت طبیعی قبل خود باز می ‌گردد.

رفع چین و چروک پیشانی با تزریق بوتاکس

نواحی تزریق بوتاکس؟

همان طور که قبلا اشاره کردیم، بوتاکس برای رفع چین و چروک است، لذا برای مناطقی از صورت که معمولا دچار چین و چروک می ‌شوند قابل استفاده است. مناطقی مثل دور چشم‌ ها، پیشانی، خط خنده، خطوط اخم ایجاد شده بر روی صورت، برای بالا بردن ابرو ها، زیاد کردن فاصله تاج ابرو ها از یکدیگر، درمان تعریق زیر بغل و کف دست و پا، از بین بردن لبخند لثه ‌ای.

تزریق بوتاکس چین و چروک پیشانی

بوتاکس پیشانی یک روش درمانی زیبایی است که برای رفع چین و چروک به‌ وجود آمده، در اثر حرکت مکرر ماهیچه‌ ها استفاده می ‌شود. تزریق بوتاکس باعث می ‌شود که این چین و چروک ‌های حرکتی عمیق تر نشوند و در نهایت با انقباض ‌های مکرر ماهیچه‌ های زیرین، برجسته تر و مشخص تر نشوند. این ماده معمولا برای برطرف کردن چین و چروک ‌‌هایی که در پیشانی، بین چشم‌ ها (ناحیه گلابلا)، گوشه ‌های چشم (پا کلاغی) و لب‌ ها ظاهر می ‌شوند، مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

در این بین تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک پیشانی که در اثر اخم و واکنش های طبیعی صورت در مردان و زنان ایجاد می ‌شود بیش ترین مراجعه کننده را دارد.

طریقه تزریق بوتاکس پیشانی

پزشک تزریق بوتاکس را مستقیما به پوست و ماهیچه ‌های ناحیه مد نظر که معمولا پیشانی است انجام می‌دهد. این تزریق زمان کمی نیاز دارد و اغلب کمتر از یک ساعت طول می ‌کشد و به همین خاطر نیازی به تجویز بیهوشی نیست. تزریق با استفاده از یک سوزن بسیار ریز و به آرامی در ناحیه مورد نظر روی پیشانی انجام شده و به ‌هیچ ‌وجه ناراحتی و درد شدیدی را به همراه ندارد. اکثر تزریق ها در ناحیه خط اخم در وسط پیشانی برای از بین بردن چروک پیشانی و در اطراف لب به منظور رفع خط خنده انجام می‌ شود.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

در هر روش درمانی رعایت نکات توصیه شده قبل و بعد عمل، نخستین مسئله مهم و حائز اهمیت برای کاهش عوارض می ‌باشد. بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرایط خاص خود را دارا است:

  • رعایت سن مجاز برای تزریق
  • مراجعه به پزشک متخصص
  • عدم استفاده از الکل حداقل یک هفته قبل و بعد از مداوا و...

عوارض جانبی تزریق بوتاکس پیشانی شامل سردرد و تهوع، درد صورت و ضعف عضلات که گاهی حتی باعث افتادگی پلک و دوبینی و در نهایت ورم و کبودی محل تزریق می ‌شود، اما این عوارض کوتاه مدت بوده و جای نگرانی ندارد. درمقابل عوارض طولانی مدت نیز وجود دارد که به شرح آن ‌ها می‌ پردازیم:

تزریق مداوم بوتاکس به یک ناحیه می ‌تواند موجب فلج شدن دائمی آن عضله شود. عارضه دیگر پخش شدن سموم دریافتی اطراف ناحیه تزریق که البته بسیار نادر است. عکس العمل ‌های آلرژیک نیز یکی از عوارضی است که عده ‌ای از افراد استفاده کننده از بوتاکس از آن شکایت دارند. عوارض های طولانی مدت دیگری نیز وجود دارد که شامل: درد قفسه سینه، مشکل تنفس، خونریزی غیر طبیعی، ضربان قلب غیر طبیعی، تشنج، تغییر گفتار و خونریزی در محل تزریق می‌باشد.

مطلب پیشنهادی : تزریق بوتاکس برای میگرن

آیا تزریق بوتاکس پیشانی درد دارد؟

معمولا درد یکی از عوارض ثابت تزریق بوتاکس می ‌باشد اما معمولا میزان درد آن شدید نبوده و ظرف چند ساعت از بین می ‌رود اما گاها برخی افراد که آستانه تحمل درد کمتری دارند قبل از تزریق از کمپرس سرد و یا کرم های بی حسی موضعی استفاده می ‌کنند؛ اما این سردرد پس از تزریق نیز با استفاده از دارو های ساده سردرد همانند استامینوفن رفع می ‌شود.

بوتاکس پیشانی

آیا بوتاکس پیشانی باعث سردرد می ‌شود؟

با توجه به آماری که از دریافت کنندگان بوتاکس در دسترس است، معمولا در کمتر از 15% مراجعه کنندگان عارضه سردرد مشاهده شده است. از عواملی که براین عارضه تاثیر گذار هستند می‌ توان: نحوه تزریق پزشک، نا خالصی موجود در ماده بوتاکس که توسط برخی شرکت ‌های نا معتبر تولید می ‌شود و وجود استرس در شخص مراجعه کننده را نام برد. نکاتی وجود دارند که برای پیشگیری از سردرد مفید هستند که رعایت آن‌ ها الزامی است:

  • عدم استعمال دخانیات پیش از تزریق
  • حفظ آرامش و کنترل استرس
  • عدم استفاده از رقیق کننده های خون

نکاتی نیز پس از تزریق باید رعایت کرد که به شرح زیر است:

  • استفاده از کمپرس سرد
  • فشار وارد نکردن به محل تزریق

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم

در ساعات ابتدایی پس از تزریق نباید به صورت مستقیم در معرض نور خورشید و یا حرارت قرار گرفت. در صورت خروج از خانه حتما از کرم ضد آفتاب با SPF 30 و یا بالاتر استفاده شود. استفاده از کمپرسور یخ برای رفع کبودی و تورم‌ های به وجود آمده.

اما نباید هایی نیز وجود دارد:

  • تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس از فعالیت سنگین که باعث تعریق می ‌شود پرهیز کنیم.
  • تا 4 ساعت پس از تزریق از لمس آن قسمت خودداری کنیم.
  • تا یک روز پس از تزریق بوتاکس خم نشویم.
  • برای جلوگیری از عفونت در ناحیه تزریق تا 2 روز بعد، از رفتن به استخر و سونا پرهیز کنیم.
  • در نهایت تا 24 ساعت پس از تزریق از مصرف الکل خودداری شود.
  • از پوشیدن کلاه و لباس‌ هایی که روی محل تزریق را می‌ پوشانند اجتناب کنیم، این لباس‌ ها باعث ایجاد فشار به محل تزریق و تعریق آن ناحیه می شوند. این عمل می ‌تواند باعث حرکت ماده بوتاکس و ایجاد نا هنجاری در محل تزریق شود.

میزان تزریق بوتاکس پیشانی چقدر است؟

میزان تزریق بوتاکس یکی از عوامل بسیار مهم است که بسیار حائز اهمیت است، به همین خاطر نباید این تزریق را در هر محلی انجام داد. تزریق باید توسط پزشک انجام شود و قبل از آن فرد مراجعه کننده توسط پزشک معاینه شده و شرایط تزریق چک شود؛ زیرا اگر تزریق بیش از حد مجاز انجام شود باعث عوارض شدید شده و گاهی فرد را به کام مرگ می‌ کشاند. میزان دوز پیشنهادی برای تزریق بوتاکس به پیشانی توسط پزشکان متخصص 20 واحد می ‌باشد زیرا 5 ناحیه برای تزریق در پیشانی وجود دارد و هر ناحیه 4 دوز می ‌تواند تزریق شود.

بوتاکس برای پیشانی

هزینه تزریق بوتاکس پیشانی؟

قبل از انجام تزریق باید با پزشک حتما جلسه مشاوره داشته باشیم که از هزینه و شرایط آگاه شده و علاوه بر آن دکتر جنس پوست و انتظارات ما را بررسی کند. عواملی که بر هزینه بوتاکس تاثیر دارد به شرح زیر است:

اصلی ترین عامل در مشخص کردن قیمت عمل بوتاکس، میزان محلولی است که قرار است تزریق شود و برند سازنده بوتاکس است. قاعدتا، محدوده عمل هر چه بیشتر باشد نیاز به تزریق بیشتری هست، هم چنین اگر برند سازنده معتبر تر باشد، به دنبال آن هزینه تزریق نیز بیشتر خواهد شد. علاوه بر هزینه های خرید محلول بوتاکس باید هزینه کلینیک و دستمزد پزشک را نیز در نظر گرفت.

البته، لوکیشن کلینیک و معروف بودن پزشک نیز در این مورد تاثیر گذار است، به صورتی که هزینه درمان در یک کلینیک مجهز و معتبر طبیعتا بالاتر از کلینیک های تازه تاسیس می ‌باشد.

مدت زمان ماندگاری بوتاکس بر روی صورت

بر اساس مقالات، زمان تقریبی اثر گذاری بوتاکس طی یک هفته تا یک ماه است و این تاثیر گذاری بین 3 تا 6 ماه ماندگار است. بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده صورت به حالت اولیه ‌ی خود باز می‌‌ گردد و لذا برای رفع مجدد چین و چروک، باید اقدام به تزریق مجدد بوتاکس کرد.


تزریق بوتاکس پیشانی

بوتاکس پیشانی مردان

تزریق بوتاکس پیشانی در مردان نیز یک راهکار درمانی برای رفع چین و چروک های پوستی و درمان برخی بیماری ‌ها چون اسپاسم عضلانی، سردرد میگرن و... است که با گذشت سال ‌ها، هم چنان در جهان محبوبیت دارد. بین درمان با بوتاکس زنان و مردان تفاوت‌ هایی موجود است. بوتاکس صورت مردان به علت ساختار و قدرت عضلانی، نیاز به برنامه ریزی دقیق ‌تر دارد. چین و چروک ‌های صورت نه تنها باعث پیر شدن چهره می ‌شوند بلکه سبب می ‌شوند فرد خسته، نگران و عصبی به نظر بیاید.

به همین جهت بسیاری از مردان برای کنترل علائم پیری، به متخصص زیبایی برای تزریق بوتاکس مراجعه می‌ کنند. در مردان بوتاکس پیشانی از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است، زیرا در مردان چین و چروک بیشتر در پیشانی ایجاد می ‌شود. اصلی ترین مسئله‌ ی تزریق بوتاکس به صورت مردان، مسئله برجسته شدن حالات عاطفی چهره است. استفاده از بوتاکس در مردان مانند زنان مرسوم نیست چرا که مردان در چشم و اطراف آن چین و چروک زیادی ندارند. تزریق بوتاکس به صورت مردان از ظرافت بیشتری برخوردار است، زیرا تزریق بوتاکس در مردان باید به گونه‌ ای باشد که چهره آنان زنانه و یا بالعکس عصبی به نظر نیاید.

بوتاکس پیشانی زنان

بدیهی است که اصلی ترین هدف از تزریق بوتاکس به پیشانی رفع چین و چروک های این ناحیه است. به دلیل اهمیت بیشتر زنان به زیبایی معمولا تزریق بوتاکس پیشانی و سایر نواحی صورت در زنان بسیار رایج تر از مردان است. معمولا زنان برای برطرف شدن چین و چروک های ناحیه پیشانی نیازمند به تزریق میزان محلول کمتری هستند.

تزریق بوتاکس پیشانی زنان

 سوالات متداول

در این بخش به برخی از سوالات رایج درباره بوتاکس پیشانی پاسخ می دهیم.

آیا تزریق بوتاکس به بیهوشی نیاز دارد؟

قاعدتا خیر. تزریق بوتاکس به عنوان یک روش درمانی سطحی و غیر تهاجمی نیازی به بیهوشی ندارد و فقط در پاره ای از مواقع که بیمار آستانه تحول درد پایینی دارد، از بی حسی موضعی که بیشتر توسط پماد یا کرم های بی حسی ایجاد می شود.

بهترین برند بوتاکس پیشانی چیست؟

برای یک برند معتبر تولید کننده فیلر بوتاکس باید با پزشک مشورت کنید. بسته به میزان بودجه شما و نیز عمق چین و چروک های پوستی و سن و سال شما، پزشک شما می تواند بهترین برند بوتاکس را به شما معرفی کند.

تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی برای چه افرادی ممنوع است؟

در بیمارانی که سابقه حساسیت به بوتاکس و یا سابقه بیماری های عصبی دارند، تزریق بوتاکس ممنوع است. لذا برای خانم های باردار یا شیرده هم استفاده از این ماده توصیه نشده است. در نظر داشته باشید زمانی که در محل تزریق بوتاکس جوش چرکی وجود داشته باشد و یا فرد مبتلا به دیگر بیماری های پوستی باشد تزریق بوتاکس در آن ناحیه تا درمان کامل آن بیماری پوستی به تاخیر می افتد تا بیمار به مشکلات پوستی شدید تر مبتلا نشود.

ماساژ دادن ناحیه تزریق بوتاکس پیشانی به بهبودی عوارض آن کمک می کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر؛ چرا که پس از تزریق بوتاکس پیشانی بهتر است حداقل یک یا دو روز از ماساژ دادن، لمس کردن و هر گونه فشار به پوست پیشانی خودداری کنید زیرا ممکن بوتاکس تزریق شده حرکت کند و روی ماهیچه های اطراف خود اثر بگذارد که در این صورت بیمار دچار مشکلات جدی و هزینه مضاعف می شود.

چه مراقبت هایی قبل از تزریق بوتاکس پیشانی باید انجام داد؟

قبل از تزریق بوتاکس پیشانی نیاز به اقدام خاصی نیست اما بهتر است از یک هفته قبل از تزریق بوتاکس به پیشانی، گونه و... از مصرف سیگار، الکل و موادی که خونریزی ناحیه تزریق بوتاکس را افزایش می دهند مانند بروفن، آسپرین، ویتامین E و مواد طبیعی همچون سیر و جنسینگ به شدت خودداری شود. در روز که قصد تزریق بوتاکس را دارید نیز صورت باید پاکیزه و عاری از آرایش و آلودگی باشد و با شوینده مناسب شسته و خشک شده باشد.

آیا می توان با مصرف برخی مکمل های خوراکی تاثیر بوتاکس را طولانی تر کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. استفاده از مکمل های خوراکی که حاوی زینک هستند می توانند تا حد قابل توجهی اثر بوتاکس روی پوست را طولانی تر کنند. هم چنین لازم به ذکر است مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس نیز در مدت زمان اثر گذاری دارو ها تاثیر گذار هستند. به طور کلی می توان گفت که سبک زندگی افراد در مدت زمان ماندگاری اثرات بوتاکس از مهم ترین عوامل اثر گذار است.

آیا دچار به سردرد شدن بعد از تزریق بوتاکس به پیشانی طبیعی است؟

بله این مسئله امری کاملا طبیعی و شایع است. بسیاری از افراد بعد از تزریق بوتاکس به پیشانی خود، در این ناحیه احساس درد خواهند داشت که البته این درد خفیف است ولی اگر بعد از مدت 5 الی 7 روز برطرف نشد حتما باید این مسئله را به پزشک متخصص خود اطلاع دهید.

آیا تزریق بوتاکس پوست را روشن می کند؟

قاعدتا خیر. چرا که بوتاکس هیچ گونه اثر گذاری روی رنگدانه های پوستی ندارد و نه باعث روشن شدن پوست و نه تیره شدن آن ندارد. تزریق بوتاکس به پوست تنها برای رفع چین و چروک های پوستی موثر است.

سخن آخر

بوتاکس یکی از محبوب ترین روش های درمانی و زیبایی است که اصلی ترین کاربرد زیبایی آن رفع چین و چروک های پوستی است. یکی از نواحی که رفع چین و چروک های آن توسط تزریق بوتاکس طرفداران زیادی دارد ناحیه پیشانی است. در این گفتار اطلاعات جامعی درباره بوتاکس و به طور ویژه تزریق بوتاکس پیشانی را بیان کردیم و به سوالات متدوالی که در این زمینه وجود دارد تا حد امکان پاسخ دادیم. دقت کنید که اگر چه در حال حاضر عمل تزریق بوتاکس در اکثر انستیتو زیبایی ها انجام می شود اما با توجه به عوارض احتمالی و نیز امکان دریافت نتیجه تا مطلوب از نظر اصلاح عیوب صورت حتما تزریق بوتاکس را با مشورت پزشک و در یک کلینیک معتبر انجام دهید تا نتیجه نهایی به انتظارات شما نزدیک تر باشد.

دیدگاه کاربران
خدمات لیزر خانه لاغری تماس با ما
تماس و مشاوره رایگان
09331721326