خدمات زیبایی لادن

تزریق-چربی-به-لب
تزریق-چربی-به-لب
shape
تزریق چربی به لب چه عوارضی دارد؟ مرکز زیبایی لادن
تزریق چربی به لب امروزه زنان و مردان به دنبال داشتن لب هایی پرتر هستند. افراد مشهوری مانند بازیگران خارجی  لب‌های پرتر را در عموم ظاهر کرده اند.  بهترین روش ها برای رسیدن به لب های پپر تر چه می باشد؟ آیا باید فیلر لب بگیریم یا  عمل کاشت انجام دهیم؟ سوال اصلی این است که آیا شما یک راه حل موقت یا دائمی برای بزرگ کردن لب می خواهید؟ امروز ما در این مقاله از مرکز زیبایی لادن قصد داریم موضوع تزریق چربی به لب را بررسی کنیم و تمامی موارد مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. تزریق چربی بدن به لب

تزریق چربی لب به چه معنا می باشد؟

پیوند چربی که به آن انتقال چربی یا تزریق چربی نیز گفته می شود، فرآیند جراحی است که طی آن چربی از یک ناحیه بدن به ناحیه دیگر منتقل می شود. هدف جراحی بهبود یا افزایش ناحیه ای است که چربی در آن تزریق می شود. این تکنیک شامل استخراج چربی چربی توسط لیپوساکشن، پردازش چربی و سپس تزریق مجدد چربی تصفیه شده به ناحیه ای است که نیاز به بهبود دارد. از دهه 1990، جراحان پلاستیک به طور قابل اعتمادی از پیوند چربی به عنوان راهی برای بهبود و بهبود ظاهر زیبایی صورت، سینه، دست ها، پاها، باسن و باسن استفاده کردند. با این حال، اخیراً، پزشکان فواید درمانی پیوند چربی در بهبود زخم ها و اسکارها و همچنین توانایی چربی در ترمیم آسیب به بافت سینه پس از پرتودرمانی را ثبت کرده اند.

فرآیند های تزریق چربی به چه معنا می باشد؟

فرآیند پیوند چربی شامل سه مرحله است:
  • استخراج چربی از ناحیه اهدا کننده با لیپوساکشن
  • تخلیه، سانتریفیوژ و پردازش چربی
  • تزریق مجدد چربی تصفیه شده به ناحیه ای که نیاز به بهبود دارد
در مرحله اول، چربی از ناحیه اهدا کننده با استفاده از تکنیک های لیپوساکشن استخراج می شود. این به بهترین وجه با روش های دستی با استفاده از کانول های نازک لیپوساکشن با سوراخ های کوچک انجام می شود. لیپوساکشن لیزری یا اولتراسونیک نباید برای استخراج استفاده شود زیرا ممکن است سلول های چربی را از بین ببرد. سپس چربی با تخلیه و سانتریفیوژ پردازش می شود تا مواد زائد، مایع اضافی و سلول های مرده از سلول های چربی زنده جدا شوند. یک روش جایگزین شستن چربی با محلول نمکی استریل است. چربی هایی که دور ریخته می شوند سلول های چربی هستند که احتمالاً در پیوند زنده نمی مانند و حتی می توانند برای سلول های خوب مشکل ایجاد کنند. در مرحله آخر، چربی به صورت قطرات کوچک در سراسر بافت زیر جلدی ناحیه گیرنده مجدداً تزریق می شود. این برای اطمینان از خون رسانی خوب به هر قطره چربی است تا پیوند چربی بتواند زنده بماند. مقدار چربی تزریق شده بر حسب سی سی اندازه گیری می شود و در نهایت با توجه به مشخصات بیمار و ناحیه ای از بدن که چربی فرآوری شده در آن تزریق می شود متفاوت است. تزریق چربی به لب چیست؟

تزریق چربی به لب چیست؟

لب ها یک عنصر ضروری برای ایجاد لبخندی جوان، خیره کننده، خندیدن و حتی پوزخند هستند. شکل و چاق بودن لب ها توسط چربی زیر پوست ایجاد می شود که برای ظاهر آنها حیاتی است. چربی از دست رفته در صورت با افزایش سن شایع است، از جمله چربی در لب ها  می توانند با افزایش سن لاغرتر و صاف تر شوند و ظاهر جوان خود را از دست بدهند.  که تزریق چربی به لب فرآیندی می باشد که می تواند جوانی را به لب های ما ببخشد. در حالی که پرکننده های پوستی وجود دارند که می توانند به لب ها حجم دهند، این درمان ها موقتی هستند. با تزریق چربی به لب، می توان از چربی خود برای بازگرداندن چاق شدن لب ها برای تقویت دائمی لب ها استفاده کرد. این روش مستلزم برداشت نواری از درم و لایه چربی از ناحیه دیگری روی بدن برای پیوند زیر پوست لب است. این می تواند حجم لب های بسیار جوان تر را ایجاد کند که ماندگار و طبیعی به نظر برسد و زیبایی کلی لب ها و دهان را بهبود بخشد. استفاده از تکنیک های تزریق چربی به لب  یک روش ظریف و تخصصی است که می تواند نتایج استثنایی را در صورت انجام توسط یک متخصص جراحی ارائه دهد. بزرگ کردن لب یک اصطلاح گسترده برای توصیف هر روشی است که برای تغییر اندازه، تقارن و شکل لب های شما انجام می شود. اگرچه روش های متعددی برای افزایش دائمی و موقت لب وجود دارد، بزرگ کردن لب  از طریق تزریق چربی له لب به دلیل توانایی آن در ارائه نتایج موفقیت آمیز و پایدار به عنوان یکی از محبوب ترین روش ها باقی مانده است. ثابت شده است ک تزریق چربی به لب باعث بزرگتر شد لب می شود و یک گزینه عالی در این خصوص می باشد به طوریکه شرایط زیر را شامل خواهد شد:
  • فرم لب ها را کامل می کند
  • افزایش حجم لب برای افراد انجام می دهد
  • چین و چروک های لب ها را از بین می برد
  • افتادگی لب ها را از بین می برد
لب ها ناحیه بسیار ظریفی از صورت هستند و به منظور حصول اطمینان از نتایج بهینه و در عین حال اجتناب از عوارض رایج مانند عدم تقارن لب یا پر شدن بیش از حد لب ها ("لب اردکی")، هرگونه تغییر در لب ها نیاز به تجربه و مهارت دارد و شما باید در این زمینه به یک متخصص مراجعه نمایید. بزرگ‌کردن لب با انتقال چربی، حجم لب‌ها را از طریق تزریق دقیق چربی که از ناحیه اهداکننده در بدن خود بیمار (به عنوان مثال شکم، ران یا باسن) برداشت شده است، افزایش می‌دهد. از آنجایی که تزریق ها از بافت خود بیمار تشکیل شده است، خطر رد آن ناچیز است و احتمال ادغام موفقیت آمیز و دائمی بسیار زیادی در خودش دارد. یکی دیگر از مزایای این روش این است که بسیار قابل  کنترل است ، که به پزشک اجازه می دهد تا مقدار دقیق چربی را برای تزریق انتخاب کند تا به اهداف زیبایی شناختی بیمار دست یابد و این روش بسیار مهم است.
همچنین بخوانید : عوارض تزریق ژل به شقیقه چیست؟
عوارض تزریق چربی به لب

عوارض تزریق چربی به لب چه چیزهایی می باشند؟

از عوارض تزریق چربی به لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کبودی و تورم قابل توجه
  • بی حسی موقت
  • زخم های کوچک، این زخم ها محو می شوند، اما به طور کامل ناپدید نمی شوند
از دست دادن مقداری چربی از ناحیه تزریق شده در چند ماه اول از دیگر عوارض تزریق چربی به لب می توان به بر آمدگی های مربوط به بخشی از لب اشاره کرد و همچنین ممکن است اندازه لب به آن اندازه ای که فرد می خواهد نرسیده باشد. در برخی مواقع رنگ ناحیه لب تغییر می کند و بخش اهدا چربی دچار مشکل خواهد شد. معمولا تمامی روش های انتقال و تزریق چربی دارای عوارض جانبی هستند این عوارض تا حدی کنترل شده هستند و بعد از انجام تزریق چربی مثل تزریق چربی به لب از بین می روند ولی اگر شما دچار مشکلی شدید که واقعا غیر قابل از بین رفتن است باید به پزشک مراجعه نمایید ولی این مورد جز نادرترین مواردی می باشد که ممکن است اتفاق بیفتد. امکان رخداد هر نوع عوارض جانبی نسبت به هر فردی متفاوت است مثلا اگر فرد دارای ژنتیک ضعیفی باشد ممکن است که نشانه های عوارض را زودتر نشان دهد و اگر فرد دارای ژنتیک بسیار قدرتمندی باشد ممکن است که یا اصلا هیچ عوارضی نشان ندهد و یا کمی از عوارض نشان داده شود که اگر به طور دقیق بخواهیم بیان کنیم همه افراد در ابتدا کمی از عوارض تزریق چربی به لب را تجربه خواهند کرد.

هزینه تزریق چربی به لب چه مقدار می باشد؟

هزینه تزریق چربی به لب معمولا بر مبنای ناحیه برداشت چربی و مقدار چربی ای که قرار است برداشته شود تخمین زده می شود و البته پزشک از قبل تمامی شرایط شما را بررسی می کند و بعد هزینه را به شما اعلام خواهد کرد.

ماندگاری ژل لب

ژل لب دوره توقفی ندارد و همه عواملش در هنگام تزریق چربی تعیین می شود. ژل لب معمولا 12 تا 18 ماه دوام می آورند. با این حال، این بستگی به سن شما دارد و اینکه بدن شما با چه سرعتی کالری ها را به انرژی (متابولیسم) تجزیه می کند. افراد جوان تر تمایل دارند کالری را سریعتر بسوزانند، بنابراین پرکننده های لب دوام زیادی در بدن آنها نخواهند داشت.

نکاتی در خصوص پرکننده و تزریق چربی به لب

اگر دوست داشتید لب‌هایتان حجیم‌تر و صاف‌تر باشد، شاید به بزرگ‌کردن لب‌ها فکر کرده باشید. می توان آن را با جراحی یا با استفاده از تزریق انجام داد. پرکننده های لب محبوب ترین راه برای افزایش سایز لب هستند. آنها کم تهاجمی هستند و زمان بهبودی سریع تری نسبت به جراحی دارند. این روش شامل تزریق یکی از چندین نوع فیلر به لب است. با افزایش سن، به طور طبیعی کلاژن و چربی را از دست می دهیم. این امر منجر به لاغری و افتادگی صورت از جمله لب ها می شود. پرکننده های لب با جایگزین کردن کلاژن و چربی از دست رفته عمل می کنند. واکنش های آلرژیک به اسید هیالورونیک یک مولکول قندی که به طور طبیعی در سطح پوست یافت می شود نادر است. اما ممکن است یک توده (به نام گرانولوم) از بافت ملتهب ایجاد شود. این نوع پرکننده همچنین در صورت تزریق در قسمت نامناسب پوست، مانند اگر به اندازه کافی عمیق تزریق نشود، می تواند توده هایی ایجاد کند. این توده ها را می توان با هیالورونیداز حل کرد. این آنزیمی است که اسید هیالورونیک را تجزیه می کند. یک عارضه جانبی کمتر شایع، مسدود شدن رگ خونی است. این باعث کاهش جریان خون به لب می شود. در نهایت می تواند به بافت لب شما آسیب برساند، اما تشخیص آن برای پزشکان آسان است و بلافاصله قابل برگشت است. پرکننده‌های لب تزریق‌هایی هستند که به لب‌ها ظاهری حجیم‌تر و پرتر می‌دهند. به طور کلی به آنها پرکننده های پوستی می گویند. چهار نوع پرکننده پوستی که توسط منبع مورد اعتماد سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده اند عبارتند از :
  • اسید هیالورونیک
  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم
  • پلی ال لاکتیک اسید (PLLA)
  • دانه های پلی متیل متاکریلات (PMMA) معلق در کلاژن گاوی (گاو)
گاهی اوقات متخصصان زیبایی از بوتاکس لب برای اثر مشابه استفاده می کنند، اما این یک پرکننده پوست محسوب نمی شود. عمل پرکننده لب فقط چند دقیقه طول می کشد و کم تهاجمی است. اما این روش دائمی نیست و برای حفظ پری لب که فیلر ایجاد می کند، باید تزریق های بعدی را انجام دهید. ممکن است بعد از عمل تورم یا حساسیت و کبودی داشته باشید، اگرچه عوارض جانبی باید جزئی باشد. مراقبت های بعدی برای پرکننده های لب قابل کنترل است. اگر مطمئن نیستید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، به شما کمک می کند تا از آنچه در طول مراقبت های بعدی انتظار دارید آگاه باشید. انواع مختلفی از پرکننده های پوستی وجود دارد که می توان آنها را در لب ها و اطراف دهان تزریق کرد. اما رایج ترین فیلرهای امروزی محصولاتی هستند که حاوی موادی مشابه اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن یافت می شود. این به افزایش حجم لب های شما کمک می کند. تکنیک‌های بزرگ‌کردن لب‌های تزریقی را می‌توان به‌سرعت در مطب پزشک و بدون زمان استراحت انجام داد. تزریق چربی یک استثنا است، زیرا این روش به ناحیه کوچکی از لیپوساکشن نیاز دارد تا قبل از انجام تزریق، چربی از قسمت دیگری از بدن شما خارج شود. قبل از تزریق، ممکن است از یک عامل بی حس کننده موضعی یا موضعی برای کاهش ناراحتی استفاده شود. گاهی اوقات می توان قبل از درمان تزریق بلوک عصبی انجام داد تا لب ها کاملا بی حس شوند. این شبیه به تزریق بی حسی است که در دندانپزشک برای بی حس کردن دهان خود انجام می دهید. نگه داشتن یخ روی لب ها قبل از تزریق نیز به بی حس شدن ناحیه کمک می کند و به طور بالقوه به کبودی و تورم کمک می کند. نکات تکمیلی : 
  • پس از علامت گذاری دقیق نواحی مورد تزریق، از سوزن های بسیار ظریفی برای تزریق ماده به لب استفاده می شود.
  • پس از تزریق، ممکن است برای کاهش ناراحتی و کنترل تورم یخ داده شود. اما هیچ فشار محکمی روی ناحیه درمان نباید وارد شود.
  • بهتر است بلافاصله پس از عمل از رژ لب یا سایر محصولات لب خودداری کنید.
  • شما باید بتوانید فوراً متوجه تفاوت شوید. پس از بهبودی، لب های شما باید طبیعی باشند.
جزییات دقیق عوارض جانبی نیز به شکل زیر می باشد:
  • خونریزی از محل های تزریق
  • تورم و کبودی
  • قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  • فعال شدن مجدد زخم های سرد یا تاول های تب (هرپس سیمپلکس) لب ها یا ناحیه اطراف لب ها
عوارض جانبی یا خطرات جدی تر ممکن است شامل موارد زیر باشد:
  • تورم یا کبودی شدید و طولانی مدت از یک هفته تا 10 روز
  • عدم تقارن لب (قسمت هایی از لب ها اندازه های متفاوتی دارند)
  • برآمدگی و بی نظمی در لب ها
  • عفونت
  • تزریق به رگ خونی، باعث از بین رفتن بافت می شود
  • زخم یا سفت شدن لب
  • واکنش آلرژیک باعث قرمزی، تورم یا خارش اطراف لب می شود
دیدگاه کاربران
خدمات لیزر خانه لاغری تماس با ما
تماس و مشاوره رایگان
09331721326