خدمات زیبایی لادن

سن لیزر موهای زائد
سن لیزر موهای زائد
shape
چه سنی برای لیزر موهای زائد مناسب است؟  مرکز زیبایی لادن

لیزر موهای زائد یکی از پرطرفدار ترین کارهای زیبایی است. بسیاری از افراد از روش لیزر برای حذف دائمی موهای زائد بدنشان استفاده می ‎کنند و در اغلب موارد از نتیجه کار نیز رضایت دارند. همان ‎طور که می‌ دانید، رشد موهای زائد از سنین نوجوانی آغاز می ‎شود و تغییراتی را در بدن انسان ایجاد می‎ کند. در این شرایط نوجوان، سعی می کند از روش های مختلف برای حذف موهای زائد استفاده کند و زیبایی را به بدن خود برگرداند. 

 با توجه به این موضوع که استفاده از دستگاه لیزر یکی از بهترین و ایمن ترین روش ها برای حذف موهای زائد محسوب می‎ شود، این سوال مطرح می گردد که آیا لیزر برای نوجوانان نیز مناسب است؟ در این مقاله در مورد سن لیزر موهای زائد صحبت می‎ کنیم و اطلاعاتی در مورد بهترین زمان انجام این کار را در اختیارتان قرار می‌ دهیم. 


لیزر موهای زائد

بهترین سن لیزر موهای زائد 

بر اساس نظر متخصصین، بهتر است لیزر موهای زائد را پس از رسیدن به سن بلوغ انجام دهید. در این سن هورمون‌ ها به تعادل و پایداری می‎ رسند و مشکلی را برای انسان ایجاد نمی‎ کنند. سن بلوغ در دختران پس از دوران قاعدگی اتفاق می‎ افتد. بنابراین، توصیه می‎ شود در صورتی که قصد حذف موهای زائد با لیزر را دارید، از سن 14 سالگی به بعد اقدام به انجام این کار نمایید.  

خطرات لیزر در سن پائین را بدانید! 

یکی از سوالاتی که در مورد سن لیزر موهای زائد مطرح می‎شود، خطرات آن برای نوجوانان است. بسیاری از افراد لیزر در سنین پائین را خطرناک می‎ دانند و روش های دیگری را امتحان می‎ کنند. لیزر یک روش غیر تهاجمی است و خطری برای انسان ندارد. 

 در هر سنی که باشید می توانید با اطمینان خاطر از این روش برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید و هیچ نگرانی بابت خطرات آن نداشته باشید. لیزر برای نوجوانان نیز یک روش امن محسوب می شود و مشکلی را ایجاد نمی کند. 


 لیزر موهای زائد

تأثیر لیزر موهای زائد در نوجوانی 

لیزر یک عمل زیبایی محسوب می شود و بهتر است مانند دیگر کارهای زیبایی از سن 18 سالگی به بعد انجام شود. شما می توانید در سنین نوجوانی نیز کار لیزر را با اطمینان انجام دهید، اما ممکن است نتیجه مورد نظر خود را دریافت نکنید. 

همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم، بهترین سن لیزر موهای زائد زمانی است که فرد به تعادل هورمونی رسیده باشد. این تعادل معمولا پس از سن بلوغ اتفاق می افتد و در سن 18 تا 19 سالگی به پایداری می رسد. بنابراین، اگر به دنبال بیشترین تأثیر لیزر هستید، توصیه می شود این کار را از 18 سالگی به بعد انجام دهید. 

دقت داشته باشید که اگر قبل از رسیدن بدن به تعادل هورمونی این کار را انجام دهید، ممکن است نتیجه خوبی از آن دریافت نکنید. عدم رسیدن به تعادل هورمونی، احتمال برگشت موهای زائد را افزایش می دهد و باعث افزایش تعداد جلسات لیزر می شود. در نتیجه هزینه انجام کار نیز بالاتر می رود. 


لیزر موهای زائد

آیا سن لیزر موهای زائد محدود است؟ 

لیزر موهای زائد محدودیت سنی ندارد. در هر سنی که باشید می توانید از لیزر موهای زائد برای حذف آن ها استفاده کنید، اما بهتر است این کار را از سن 18 سالگی به بالا انجام دهید. لیزر برای افراد مسن نیز انجام می شود، اما تا زمانی که فرد رنگدانه‌ های خود را از دست داده باشد. برای درک این موضوع باید اطلاعاتی در مورد نحوه کار لیزر داشته باشید. 

نحوه کار لیزر موهای زائد در هر سن 

لیزر کار خود را با تابش پرتوهای نوری به فولیکول های مو انجام می دهد. پرتوهای تابیده شده با توجه به تفاوت رنگ بین پوست و مو، مستقیما به فولیکول‎ ها تابیده می شوند و آن ها را از بین می برند. هرچه تفاوت بین رنگ پوست و مو بیشتر باشد، میزان تأثیرگذاری لیزر بالاتر بوده و تعداد جلسات انجام آن کمتر خواهد بود. 

بنابراین، در سنین بالا که رنگ مو به سمت خاکستری یا سفید شدن پیش می رود، تأثیر لیزر کاهش می یابد. در نتیجه می توان گفت، حتی اگر 60 ساله هستید، اما هم چنان موهای تیره‌ای دارید، می توانید از این روش برای حذف موهای زائد استفاده کنید. 

جمع بندی 

در این مقاله در مورد سن لیزر موهای زائد صحبت کردیم. همان طور که مطالعه کردید، حداقل سن لیزر موهای زائد 14 سال است، اما توصیه می شود این کار را تا سن 18 سالگی و به تعادل رسیدن هورمون‌ ها، عقب بیندازید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. 

افرادی که در سنین بالا قرار دارند نیز تا زمانی که رنگدانه های خود را به طور کامل از دست نداده اند، می توانند از لیزر برای حذف موهای زائد استفاده کنند. 


دیدگاه کاربران
خدمات لیزر خانه لاغری تماس با ما
تماس و مشاوره رایگان
09331721326