خدمات زیبایی لادن

کربوکسی تراپی زیر چشم چگونه است؟ بررسی کامل کربوکسی تراپی چشم
کربوکسی تراپی زیر چشم چگونه است؟ بررسی کامل کربوکسی تراپی چشم
shape
کربوکسی تراپی زیر چشم چگونه است؟ بررسی کامل کربوکسی تراپی چشم مرکز زیبایی لادن
کربوکسی تراپی زیر چشم از روش های جدید و فراگیر جوان سازی پوست است. سابقه این روش به سال 1930 میلادی در کشور فرانسه بر می گردد.  در کربوکسی تراپی زیر چشم از دی اکسید کربن برای بهبود انعطاف پذیری، افزایش خونرسانی، محو چین چروک ها، تحریک کلاژن سازی و از بین بردن چربی های موضعی استفاده می شود. کربوکسی تراپی زیر چشم روش درمانی مناسب و مقرون به صرفه برای برطرف کردن نابهنجاری های زیر چشم و صاف کردن پوست می باشد.  از کربوکسی تراپی زیر چشم بیشتر برای درمان سلولیت، ترک های پوستی، لکه و سیاهی زیر چشم و جوان سازی پوست چهره استفاده می شود. کربوکسی تراپی زیر چشم

کربوکسی تراپی زیر چشم چیست؟

کربوکسی تراپی زیر چشم روشی درمانی برای برطرف کرد ناهنجاری های اطراف چشم مثل چین و چروک و تیرگی است که در اثر افزایش سن و سال به وجود می آیند. معمولا  با عبور از 30 سالگی سطح اکسیژن‌ پوست افت می کند و  تا سن 40 سالگی این میزان به شکل قابل توجهی بیشتر می شود که نشانه های آن را در پوست قسمت ها مختلف بدن مثل پوست صورت، گردن، پشت دست ها و بخصوص اطراف پلک ها به وضوح می توان مشاهده کرد. در روش کربوکسی تراپی زیر چشم برای بر طرف کردن این مشکل گاز دی اکسیدکربن به نقاط مورد نظر مثل اطراف چشم تزریق می شود. تزریق گاز دی اکسید کربن معمولا بی ضرر است و جزیی از فرایند کلی متابولیسم بدن محسوب می شود. منتهی میزان گاز دی اکسید کربنی که  تزریق می شود در یک سطح و رنج مشخص و پذیرفته شده است. پس از آنکه گاز دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر تزریق شد. تراکم گاز دی اکسید کربن در آن ناحیه باعث می شود که مغز برای بر طرف کردن مشکل خونرسانی به آن بخش را افزایش دهد تا اکسیژن بیشتری به آنجا برساند و دی اکسید کربن تزریق شده را از طریق سیاهرگ ها به سیستم تنفسی منتقل کرده و دفع نماید. این فرایند میزان اکسیژن  و مواد مغزی را به ناحیه مورد نظر افزایش می دهد که در نتیجه ترمیم سلولی سرعت بیش تری پیدا می کند. بطور کلی وجود گاز CO² یا دی اکسید کربن در هر بافتی از بدن باعث افزایش خون رسانی به آن بخش می شود. در این شرایط برای خونرسانی بهتر مویرگ های جدید ایجاد شده و بازسازی و تولید رشته های کلاژن و آلاستین در آن محل افزایش پیدا می کند. در این فرایند تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست با ایجاد ضربه و فشار، سلول های چربی زیر پوست را شکننده می کند و با افزایش خون رسانی اکسیژن بیشتری به بافت مورد نظر منتقل می شود. تجزیه چربی ها، گشاد شدن عروق و تشکیل مویرگ های جدید منجر به تولید سلول های جدید، تارهای کلاژن و آلاستین می شود که به شکل خودکار باعث جوان سازی و طراوت پوست می گردد. کربوکسی تراپی چشم چیست

تاثیر کربوکسی تراپی زیر چشم چگونه است؟

تاثیر کربوکسی تراپی زیر چشم  با توجه به شرایط بیمار و روش درمان می تواند متفاوت باشد. هرچه کار آیی و تاثیر کربوکسی تراپی زیر چشم بهتر و بیشتر باشد کیفیت درمان بالا تر می رود.‌ در این شرایط میزان تحریک پوست برای کلاژن سازی بیشتر شده و پوست سفت تر و با طراوت تر می شود. کربوکسی تراپی زیر چشم روشی نوین است که برای درمان سلولیت، خطوط دایره ای تاریک زیر چشم و علائم ارتجاعی پوست کاربرد دارد و هرچه مهارت تکنسین یا پزشکی که این کار را انجام می دهد بیشتر باشد اطراف چشم از شرایط بهتری برخوردار بوده و جوان سازی پوست این قسمت به شکل بهتری انجام می شود. جوان سازی پوست اطراف چشم و بر طرف کردن تیرگی های این ناحیه می تواند نقش قابل توجهی در زیبایی چهره داشته باشد.  بکارگیری روش درمانی  کربوکسی تراپی زیر چشم به صورت همزمان می تواند باعث خونرسانی بهتر به بافت های مورد نظر، الاستیسیته پوست، بر طرف شدن خطوط و چین و چروک ها و تولید کلاژن و تخریب رسوبات چربی شود که به شکل خودکار باعث سفت شدن‌ پوست اطراف چشم و زیبایی چهره می گردد.

هزینه کربوکسی تراپی زیر چشم چقدر است؟

هزینه کربوکسی تراپی زیر چشم با توجه به میزان عوارض ایجاد شده اطراف چشم، شرایط بدنی بیمار و میزان مهارت و تخصص تکنیسین اجرا کننده می تواند متفاوت باشد و تعیین یک سطح قیمت مشخص برای آن شاید کار سختی باشد. با توجه به آنکه واکنش بدن افراد مختلف نسبت به کربوکسی تراپی زیر چشم ممکن است متفاوت باشد طول درمان مشخصی نمی توان برای آن در نظر گرفت. به همین دلیل  تیرگی و چین و چروک بعضی بیماران طی چند جلسه برطرف می شود و برخی از آن ها به طول درمان و جلسات بیشتری برای رفع این مشکل نیاز دارند. لذا هزینه کربوکسی تراپی زیر چشم ممکن است برای افراد مختلف با توجه به ژنتیک، عوامل محیطی و میران گاز تزریق شده متفاوت باشد. برای درمان به روش  کربوکسی تراپی زیر چشم با توجه به شرایط  و نوع تیرگی اطراف چشم ممکن است جلسات متفاوت درمانی بین 4 تا 15 جلسه  نیاز باشد که تعداد جلسات مراجعه برای درمان نقش مهمی در میزان هزینه تمام شده می توانند داشته باشد.

ماندگاری کربوکسی تراپی چشم

میزان ماندگاری کربوکسی تراپی چشم  ممکن است با توجه به شرایط پوست و نحوه انجام  این فرایند متفاوت باشد. یعنی اگر فرد از شرایط بدنی و پوستی مناسبی برخوردار باشد و بافت های مناطق اطراف چشم کمتر آسیب دیده باشد یا تکنسین های انجام این کار از مهارت بالا تری برخوردار باشند معمولا کربوکسی تراپی چشم ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اما بطور میانگین استفاده از روش کربوکسی تراپی چشم برای ترمیم و رفع تیرگی و چین و چروک اطراف چشم به طور متوسط حدود 6 ماه طول می کشد. که برای رسیدن به شرایط ایده آل در یک فرایند زمانی مشخص، اجرای این روش باید تکرار شود.

مراقبت بعد از کربوکسی تراپی چشم

مراقبت بعد از کربوکسی تراپی چشم می تواند نقش مهمی در رفع تیرگی و چین و چروک های اطراف چشم داشته باشد که اینکار باعث تازگی و طراوت بیشتر پوست می شود. از جمله مراقبت های  بعد از کربوکسی تراپی چشم می توان به مواردی که در ادامه می آید اشاره کرد. حداقل تا چند ساعت بعد از انجام کربوکسی تراپی چشم نباید پوست بدن در معرض آب و رطوبت قرار گیرد. ورم و تورم ناشی از کربوکسی تراپی چشم معمولا 48 ساعت پس از انجام آن برطرف می شود. فردی که کربوکسی تراپی چشم را انجام می دهد باید حداقل تا 24 ساعت از حمام کردن و شنا در آب سرد خود داری کند. کرم ها و پماد های ترمیمی که به وسیله پزشک ‌تجویز می شود برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به شکل مرتب مصرف شود. بعداز کربوکسی تراپی چشم باید از حرکات و فعالیت های ورزشی سنگین خود دادی گردد. کسانی که کربوکسی تراپی چشم را انجام می دهند باید حتی المقدور تا یک ماه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنند همچنین برنزه کردن پوست در این دوران توصیه نمی شود. یکی از نکات مهمی که باید به وسیله کسانی که کربوکسی تراپی چشم  را انجام داده اند رعایت شود این است  برای رسیدن به نتایج مطلوب ، می بایست جلسات معاینه بعد از کربوکسی تراپی چشم و اطلاع از شرایط پوست را به شکل مرتب در برنامه کاری خود قرار دهند.

عوارض کربوکسی تراپی چشم چیست؟

کربوکسی تراپی چشم معمولا عوارض قابل توجهی ندارد. اما یکی از عوارض شایعی که بعد از انجام  کربوکسی تراپی چشم اتفاق می افتد کبود شدن محل تزریق است. اما باید  به این نکته توجه داشت که این عارضه به دلیل میزان کم  تزریق دی اکسید کربن در اطراف چشم رخ نمی دهد. معمولا وقتی کربوکسی تراپی در نقاط دیگر بدن انجام می شود کبودی مشهود تر است. همانطور که گفته شد کربوکسی تراپی چشم عوارض قابل توجهی ندارد و عوارض این روش درمانی معمولا به شکل خفیف رخ می دهد که در یک زمان کوتاه حد اکثر چند ساعت بعد از انجام کربوکسی تراپی چشم برطرف می شوند. از جمله عوارض کربوکسی تراپی چشم می توان به درد و سوزش خفیف در ناحیه تزریق، احساس عجیب مور، مور شدن در زیر پوست اشاره کرد. کربوکسی تراپی چشم

درمان پف زیر چشم با کربوکسی تراپی

معمولا تاثیر درمان پف زیر چشم با کربوکسی تراپی کمتر از برداشتن تیرگی و چین و‌چروک است اما برای این کار هم موثر بوده و عوارض برای بیمار ندارد. پف زیر چشم نتیجه اجتناب ناپذیر افزایش سن است که می تواند باعث نابهنجاری چهره شود. گاهی اوقات پف زیر چشم به دلایل مختلف در سنین جوانی  هم حادث می شود که باعث پیری و خسته نشان دادن چهره می شود. هرچند انجام درمان پف زیر چشم با کربوکسی تراپی هم تا حدودی ممکن است و با استفاده از این روش می توان عوارض آن را کاهش داد اما بهترین روش برای بر طرف کردن ‌این مشکل استفاده از روش های درمانی غیر تهاجمی مثل تزریق ژل، فیلر، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، رادیو فرکوئنسی و کربوکسی تراپی است که با توجه به شرایط و توصیه پزشک متخصص می توان بهترین روش را برای بر طرف کردن این مشکل انتخاب نمود. درمان پف زیر چشم با کربوکسی تراپی به این شکل است که مقدار کمی گاز دی اکسید کربن در ناحیه مورد نظر تزریق می شود در ادامه بدن برای برطرف کردن مشکل خونرسانی بیشتری به آن بخش انجام می دهد که خونرسانی توام با اکسیژن بیشتر باعث تولید کلاژن شده و مواد سمی موجود در بافت را دفع می کند.

سوالات متداول

از سوالات متداول کربوکسی تراپی چشم که می تواند ذهن مخاطبان را به خود مشغول کند می توان به مواردی که در ادامه می آید اشاره کرد.

 آیا کربوکسی تراپی چشم دستگاه دارد و نحو کار آن چگونه است؟

کربوکسی تراپی چشم دستگاه دارد، در دستگاه‌ کربوکسی تراپی چشم یک مخزن  گاز دی اکسید کربن وجود دارد که گاز بعد از خروج از مخزن وارد یک لوله استریل می شود، این لوله دارای یک فیلتر است که ناخالصی های گاز را پاک سازی می کند. پس از حذف ناخالصی ها، گاز دی اکسید کربن از طریق یک سوزن نازک و باریک به پوست منتقل می شود.

در کربوکسی تراپی چشم در نهایت چه اتفاقی برای گاز دی اکسید کربن وارد شده به بدن ‌می افتد؟

معمولا گاز دی اکسید کربن تزریق شده در روش کربوکسی تراپی چشم توسط بافت های بدن جذب شده و از طریق سیاهرگ ها به سیستم تنفسی برای دفع شدن منتقل می شوند. - در روش کربوکسی تراپی چشم  چگونه میزان دی اکسید کربن کنترل می شود؟ در روش کربوکسی تراپی چشم میزان گاز دی اکسید کربن به وسیله دستگاه های خاصی کنترل می شود مخزن گاز کربوکسی تراپی چشم به یک جریان تنظیم کننده متصل است که میزان دی اکسید کربن آن به وسیله تکنسین مربوطه  تنظیم می شود.

کربوکسی تراپی چگونه باعث جوان سازی و رفع سیاهی دور چشم می شود؟

تزریق گاز دی اکسید کربن به اطراف چشم باعث می شود که خون رسانی به این مناطق افزایش پیدا کرده اکسیژن بیشتری به این مناطق برسد این فرایند باعث جوان سازی بافت های پوست و بر طرف شدن تیرگی اطراف چشم می شود.

برای برطرف کردن سیاهی اطراف چشم به وسیله کربوکسی تراپی چه دوره زمانی لازم است؟

برای برطرف کردن سیاهی و لکه اطراف چشم در روش کربوکسی تراپی و بدست آوردن نتیجه مطلوب باید دوره درمانی به شکل کامل گذرانده شود. دوره درمانی با توجه به مرکز زیبایی، میزان مهارت تکنسین و شرایط بیمار ممکن است متفاوت باشد. اما طبق روال معمول یک دوره زمانی 6 جلسه ای برای انجام این کار لازم است که برای بدست آوردن نتیجه بهتر اگر هر جلسه درمان با فاصله زمانی 7 روزه انجام شود می تواند نتایج بهتری را برای بیمار در پی داشته باشد. معمولا بعد از اتمام دوره زمان بندی درمان، فرد باید یک جلسه برای ترمیم نهایی به مرکز مورد نظر مراجعه کند.

کلام آخر

کربوکسی تراپی چشم روشی جدید برای بر طرف کردن تیرگی یا چین و‌چروک اطراف چشم است که اگر به درستی انجام شود می تواند باعث جوان سازی و ترمیم پوست شود. در این روش گاز دی اکسید کربن به وسیله دستگاه های خاص به زیر پوست در نواحی اطراف چشم تزریق می شود. معمولا پس از ورود گاز دی اکسید کربن به اطراف چشم، سیستم دفاعی بدن برای مقابله با تراکم دی اکسید کربن اقدام به افزایش خون رسانی به بافت مورد نظر می کند که این کار باعث بزرگ شدن عروق و ایجاد موی رگ های جدید می شود که کلاژن سازی پوست را تحریک می کند و ناحیه مورد نظر ترمیم شده و پوست سفت و با طراوت می شود.
دیدگاه کاربران
خدمات لیزر خانه لاغری تماس با ما
تماس و مشاوره رایگان
09331721326